School voor Creatieve Filosofie

Saskia van der Werff-Filosoof Email:creaschoolnl@gmail.com

Lezing: Over de grenzen van de grap/April 2016

In de Maand van de Filosofie 2016 staat onderzoek naar de betekenis van de grens en de waarden die hieraan verbonden zijn, centraal. Tijdens de lezing ‘Grenzen van de grap’ gaat filosoof Saskia van der Werff in op wat humor is en of er grenzen zijn aan de grap.

Na de aanslagen op Charlie Hebdo vorig jaar lijken de grenzen van de grap te zijn bereikt. Grappenmakers zijn zich bewust van de grenzen die ze opzoeken én overschrijden. Dat wat de één grappig vindt, is voor een ander aanstootgevend. Aan de hand van verschillende  grappen (of serieuze pogingen daartoe) werpt Saskia van der Werff diverse vragen op: Wanneer is iets grappig? Zijn grappen universeel of cultuur gebonden? Is dit grappig? De lezing biedt voldoende gelegenheid aan de deelnemers een serieuze of grappige inbreng te geven.

Een grap bewijst niets. Voltaire

Datum: 7 april 2016
Aanvang: 20:00 uur (inloop van 19:30)
Locatie: Vestibule, Ritsevoort 12 te Alkmaar
Georganiseerd door Humanistisch Verbond Alkmaar

(Afbeelding: Cartoon van R.L. Oppenheimer)

Over Saskia van der Werff

Filosoof, creatief denker, trainer, auteur

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 12 maart 2016 door in Lezingen en getagd als , , , .

Nieuwsbrief

Klik hier om u aan te melden

Aantal bezoeken

  • 53.850 bezoeken

Publicatie Publieke bezinning

Mede redacteur en -auteur

Publicatie Socrates en Orunmila

Bewerker/Vertaler Afrikaanse filosofie

Translate this site

Publicatie Filosofische Vaardigheden

%d bloggers liken dit: